Udělejte něco pro svoje zdraví, navštěvujte naši saunu!


Jak se správně saunovat:

  • Do sauny nechoďte na lačno ani s plným žaludkem. Pro jistotu bezprostředně před vstupem do sauny nepijte alkohol a nekuřte.
  • Na saunování si vyhraďte minimálně dvě hodiny. Optimální doba pro saunování je podvečer, aby mohl po saunové lázni následovat spánek.
  • Vezměte s sebou (vše lze i zapůjčit) :  
     
    • prostěradlo nebo rozměrnou osušku na podložení těla
    • ručník na usušení
    • hygienické potřeby na umytí
    • přezůvky
  • V šatně odložte oblečení, sundáme z těla veškeré šperky, které by v průběhu saunování na těle začaly nepříjemně pálit. Uzamkněte si skříňku.
  • Použijte WC.
  • Před samotným saunováním se umyjte a osušte, budete se potit rychleji.
  • Pokud můžete, buďte v sauně bez plavek. Při první návštěvě sauny si sedněte nebo lehněte na spodnější lavici. Optimální teplota je 75 °C, tato se nachází ve výšce asi 1 m nad podlahou. Před dalším vstupem do sauny se osušte a lehněte si na vyšší lavici. Teploty nad 90 °C jsou nevhodné. Vyšším teplotám je lépe vystavovat nohy než hlavu.  Malé děti by měly ležet na spodní lavici při teplotách maximálně do 50 °C a prohřívat se kratší dobu.
  • Sedejte nebo lehejte na plachtu nebo velkou osušku. Výhodnější je horizontální poloha - prohříváte se rovnoměrně.
  • V sauně dýchejte jen ústy. Suchý vzduch při dýchání nosem vysušuje sliznici a způsobuje bolest hlavy.
  • Při pocení masírujte tělo např.kartáčem - napomáhá otevírat kožní póry a odplavovat nečistoty z kůže.
  • Čas strávený v sauně je velmi individuální a odvíjí se od vašeho samotného pocitu. Ideální doba pobytu je okolo 10 – 15 minut. Pokud vám ale začne být nepříjemně, pocítíte pálení boltce uší, špičky nosu, lícních kostí, konečků prstů, špatně se vám dýchá, saunu opusťte.
  • Pak vyjděte ze sauny a opláchněte se pod sprchou - opláchněte pot.
  • Ochlaďte se, pokud možno i s hlavou – buď sprchou, nebo vědrem či skokem do bazénku, nejšetrnější způsob je jen v chladném vzduchu. Při pocitu chladu se vraťte do sauny.
  • Během chlazení bychom měli zažít několik pocitů. Nejprve nám bude chladno. Teprve při této fázi dochází k vyplavování usazenin do krevního řečiště. V druhé fázi nám přestane být chladno a začneme se ve vodě cítit příjemně. Ve vodě se příliš nepohybujeme. Až nám začne být opět chladno, bazének opustíme.
  • Celý proces třikrát opakujte.
  • Po posledním saunování se opláchněte vodou - nepoužívejte již mýdlo.
  • Doplňte tekutiny - čaj, minerálka ..
  • V odpočívárně relaxujte alespoň půl hodiny - bez oděvu. Dopřejte klid sobě, ale i ostatním.
  • Aby měla sauna ten správný přínos, navštěvujte ji minimálně jednou týdně.
  • Žádná věda to není. Jakmile se vám saunování dostanete „do krve", budete si jej už jen vychutnávat a celou proceduru rozšiřovat o vlastní vylepšení.

  • Mějte také na paměti, že do sauny byste neměli vstupovat při jakékoliv nemoci. Pokud máte navíc nemocné ledviny, srdce, klouby nebo trpíte vysokým tlakem, sauna pro vás není vhodná. Pro jistotu se o vhodnosti návštěvy finské sauny poraďte se svým lékařem.