Udělejte něco pro svoje zdraví, navštěvujte naši saunu!


Mýty o sauně

 

5 mýtů o saunování

1.   Po saunování se snadněji nastydnu

Omyl, právě pravidelným saunováním máte možnost posílit obranyschopnost organizmu a nedat tak šanci virům a bakteriím, které způsobují nachlazení a virózy.

2.   Saunování zatěžuje srdce

Mýtus, který je třeba vyvrátit. Pravidelné saunování má pozitivní dopady na posílení nejen imunitního systému, ale právě na posílení celého kardiovaskulárního systému, tedy posiluje funkce srdce, cév a krevního oběhu jako celku.

3.   V sauně se skvěle hubne

Sauna vám nenahradí pravidelný pohyb, ale návštěva sauny výrazně přispívá k regeneraci těla a jeho očistě. V sauně se zbavíte škodlivých látek, které způsobují například usazování podkožního tuku a tím vznik celulitidy.

4.   Sauny jsou nevhodné pro děti

Další omyl. V zahraničí v saunách potkáte rodiče i s několikatý­denními dětmi. Doporučit lze pro děti sauny s nižší teplotou nebo v klasické finské sauně nechat děti sedět na nejnižší lavici.Dále děti mohou při pocitu velkého tepla například dýchat nosem tak, že si utvoří z dlaní ‘kapsičku‘, ve které se jim bude trochu zvlhčovat vzduch před vdechnutím a nebude se jim vysušovat sliznice.

5.   Po saunování budu unavená/ý

Jednou z kouzelných vlastností saunování je schopnost snímat únavu či odstraňovat stres a nervozitu. A navíc v důsledku zlepšení oběhu krve se v poškozených tkáních v páře rychleji léčí poranění svalů, vazů a kloubů. Bezprostředně po saunování můžete cítit mírnou únavu, ale celkově vás sauna nabije pozitivní energií a tělo si odpočine.